Utsikt

Utsikt

måndag 5 maj 2014

Mad. Sq. Eats - A Culinary Pop-Up Market


När jag var ute och strosade vid Madison Square Park häromdagen stötte jag på en matmarknad som inte var där sist jag besökte området. Visar sig att det är en årlig matmarknad kallad Mad. Sq. Eats som pågår i maj och september. Fint beläget vid parken och med strålande utsikt över Flat Iron bjöd marknaden både på ett tvärsnitt av New Yorks restaurangscen med både lobster rolls, ostron, koreanska tacos, macarons, burgare, craft beers, pizza, cookies, pretzels, mojitos och mycket mer. Jag svängde förbi och högg en Connecticut Lobster Roll, ett grillat korvbröd fyllt med bitar av hummer dränkta i smält smör. Given succé och bestämde mig direkt för att återvända tillsammans med Robert på helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar