Utsikt

Utsikt

fredag 30 januari 2015

Lobster Place is where I want to be



Om du som jag gillar hummer, men inte har tillfället att äta det så ofta, har jag ett tips för dig. Kanske mitt allra bästa. Gå direkt till The Lobster Place som ligger i gallerian Chelsea Market och gå loss. The Lobster Place låter dig välja en hummer i den storlek som passar dig, sedan ångkokar de hummern snabbt och serverar med smält smör. Värt att notera är att större inte alltid är bättre, jag och Robert gick loss och beställde en av deras största och en av deras näststörsta humrar innan vi åkte hem, och den större var lite mindre mjäll än den mindre. Vid nästa besök kommer jag nog ta en medium size, eller varför inte två små? Håhå! The Lobster Place ligger liksom inne i en liten fiskmarknad, så det är inget fancy stället och därmed även väldigt prisvärt. Dessutom ligger det så passa bra till att det mycket väl går att kombinera med en promenad på The High Line eller varför inte en drink på Top of the Standard.




The Lobster Place
Chelsea Market
75 9th Avenue, mellan West 16th Street och 15th Street, Meatpacking District
Tel: +1 212 255 5672
lobsterplace.com

Kuriosa, vid ett besök i Chelsea Market såg Robert min favoritfotbollsspelare Carles Puyol med fru. Robert ringde hem och rapporterade, vilket ledde till sådan enorm avundsjuka att jag var sur resten av kvällen. Så kan det gå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar